De Britse supermarktketen Morrisons lanceert een forse korting op varkensvleesproducten om de vraag naar varkensvlees te stimuleren en de varkenssector te ondersteunen.
De actie is opgezet in een poging om de vraag van klanten aan te wakkeren en de Britse varkenssector te ondersteunen te midden van overaanbod en instortende varkensprijzen. Als onderdeel van de actie worden de prijzen van alle Britse varkensvleesproducten van Morrisons verlaagd voor de komende 10 weken.
Het ruime varkensaanbod in het Verenigd Koninkrijk is een gevolg van stroeve export richting Europa door de brexit in combinatie met een teruggevallen Europese vraag. Door de uitbraak van Afrikaanse varkenspest (AVP) in Duitsland en de bijbehorende exportbeperkingen waar het land mee kampt, is er een ruimer aanbod van varkensvlees in Europa en minder importbehoefte.
Steun in moeizame tijd
Morrisons hoopt met de actie de vraag naar varkensvlees te stimuleren om zo het ruime varkensaanbod te laten dalen en de varkensprijs weer omhoog te laten klimmen. "Wij zijn de grootste supermarktklant van de Britse landbouw en vinden het onze plicht om te helpen. Daarom introduceren we knock-outaanbiedingen in onze winkel - en we hopen dat dit onze klanten zal aanmoedigen om boeren te helpen door meer varkensvlees te kopen."
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.