Zuivelcoöperatie Arla streeft ernaar dé e-commerceleider van de zuivelsector in Europa te worden. Daarom heeft het bedrijf zichzelf als doel gesteld om de omzet via de online platforms van haar klanten binnen 5 jaar te verdubbelen naar €600 miljoen.
In de komende 3 tot 5 jaar heeft zuivelcoöperatie Arla als doel om de investeringen op diverse online platforms te verhogen. Zo hoopt het op termijn de Europese e-commerceleider van de zuivelsector te worden en de omzet via de online platforms te verdubbelen naar €600 miljoen. "De coronapandemie heeft het gedrag ten opzichte van online platforms snel veranderd en deze verschuiving biedt een kans om onze e-commerce-ambities vooruit te helpen", zo vertelt Peter Giortz Carlsen, executive vicepresident van Arla Europe.
Zichtbaarheid vergroten
Hij vervolgt: "We weten dat consumenten nog steeds willen kiezen voor gezonde en duurzame voeding (zoals zuivelproducten) wanneer ze online winkelen. Daarom willen we de online beschikbaarheid en zichtbaarheid van Arla bij klanten maximaliseren." Het nieuw op te zetten e-commerce-team zal zich voornamelijk gaan richten op data-analyse, het aansturen van online campagnes en visuele content om het de online kopen zo gemakkelijk mogelijk te maken.
Het Verenigd Koninkrijk staat bovenaan de nieuwe doelenlijst van Arla. Inmiddels wordt namelijk 17% van de totale detailhandelsverkopen van de zuivelcoöperatie in het Verenigd Koninkrijk online gegenereerd. Tijdens de eerste golf van de pandemie in het land bevond zuivel zich in vrijwel elke e-commerce-mand (97%), terwijl de online activiteit van Arla in die markt in dezelfde periode met 119% toenam.
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.