Arla heeft een kaasdivisie overgenomen van Kraft Foods. Het gaat om de tak in Noord-Afrika en het Midden-Oosten. Dit deel draait momenteel een omzet van €0,5 miljard, maar Arla heeft grote plannen. Het bedrijf wil de omzet in 2025 verhoogd hebben naar €1 miljard.
Het doel van de overname is om de marktpositie van Arla Foods in deze regio te versterken. De verwachting is namelijk dat de vraag naar kaas in het Midden-Oosten en Noord-Afrika de komende jaren een stijging gaat laten zien, waardoor dit volgens het bedrijf een stap is met het oog op de toekomst.
"We hebben al een gevestigde en groeiende tak in het Midden-Oosten en we kennen onze klanten en consumenten in dit deel van de wereld erg goed. Daarom is dit strategisch gezien een goede zet voor ons. Het zorgt er onder meer voor dat we de lokale productie kunnen opschroeven", zo zegt Peder Tuborgh, de CEO van Arla Foods. Het bedrijf heeft verder geen financiële details naar buiten gebracht.
Inspelen op andere markt
De strategie van Mondelèz, het moederbedrijf van Kraft Foods, is om zich steeds meer te richten op de snelgroeiende markt van chocolade, koekjes en snoep. Hierbij doet het in sommige delen van de wereld afstand van andere markten, zoals de kaasmarkt in Noord-Afrika en het Midden-Oosten.
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.