FrieslandCampina neemt Best Cheese Holland over. De verwerker krijgt hiermee de kans om haar kaasactiviteiten uit te breiden met Parrano en Tjiezi, oftewel koken met kaas en kaassnacks. Het is niet bekend welk bedrag er met de overname gemoeid is.
Het (relatief gezien) jonge bedrijf Best Cheese Holland ontstond na de verkoop van Uniekaas aan DOC Dairy Partners, onderdeel van het Duitse DMK. Aangezien de directeur Paul Wilde, verkoopdirecteur Arie Punt en marketing manager Maarten Jumelet toentertijd kansen zagen om met Parranno en Tjiezi het kaasschap te veroveren, besloten ze deze merken buiten de overname te houden.
Snelst groeiende merk
Waarom de mannen nu (na minder dan 1 jaar) besloten hebben om niet zelfstandig door te gaan, is onbekend. De fusie met FrieslandCampina houdt echter wel in dat er kansen gaan ontstaan om internationaal verder te groeien. Tegelijkertijd blijft het merk Parrano een van de snelst groeiende consumentenmerken.
"Met de acquisitie van de zuiveldipactiviteiten, waaronder Tjiezi, speelt coöperatie FrieslandCampina in op een groeiende behoefte aan zuivelsnacks in onder meer Europa, Azië en Noord-Amerika. De dippers worden verkocht via retailers en internationale discounters", laat het bedrijf weten.
De onderdelen worden al vanaf 1 september een onderdeel van FrieslandCampina. Ook over de import- en verkoopactiviteiten van Best Cheese in de Verenigde Staten (VS) is een principeakkoord bereikt.
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.