McDonald's UK gaat de prestigieuze agrarische Nuffield studiebeurs financieel ondersteunen. De fastfoodketen heeft namelijk behoefte aan meer onderzoek binnen de agrarische sector.
McDonald''s is daarmee de eerste retailer in het Verenigd Koninkrijk die de agrarische studiebeurs financieel gaat ondersteunen. In ruil daarvoor krijgt het een eigen ‘McDonald’s Nuffield Farming Scholarship’. Deelnemers mogen zelf bepalen op welk vakgebied ze de beurs willen inzetten. Agrarisch management bijvoorbeeld, de voedselketen of productie.
Volgens Connor McVeigh, inkoopdirecteur van McDonald's UK, is ’s lands grootste hamburgerbakker op zoek naar meer onderzoek. Ook hoopt het via deze manier talenten op te kunnen sporen.
McDonald's werkt al langer aan het financieel ondersteunen van onderwijs binnen de agrarische sector. Zo heeft het al vier jaar het Progressive Young Farmer programma. Binnen dit programma kunnen studenten een jaar lang stage lopen op een vooraanstaand bedrijf binnen de varkenshouderij, melkveehouderij of vleesvee sector. Die leveren uiteraard aan McDonald's. Ook kondigde het bedrijf in 2015 aan ernaar te streven alleen nog maar aardappelen uit Groot-Brittannië te gebruiken voor haar fritesproductie.
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.