Behoefte aan onderzoek

McDonald's lanceert agrarische studiebeurs

13 Januari 2016 - Redactie Boerenbusiness

McDonald's UK gaat de prestigieuze agrarische Nuffield studiebeurs financieel ondersteunen. De fastfoodketen heeft namelijk behoefte aan meer onderzoek binnen de agrarische sector.

Als eerste retailer krijgt McDonalds een eigen studiebeurs

McDonald''s is daarmee de eerste retailer in het Verenigd Koninkrijk die de agrarische studiebeurs financieel gaat ondersteunen. In ruil daarvoor krijgt het een eigen ‘McDonald’s Nuffield Farming Scholarship’. Deelnemers mogen zelf bepalen op welk vakgebied ze de beurs willen inzetten. Agrarisch management bijvoorbeeld, de voedselketen of productie.

Volgens Connor McVeigh, inkoopdirecteur van McDonald's UK, is ’s lands grootste hamburgerbakker op zoek naar meer onderzoek. Ook hoopt het via deze manier  talenten op te kunnen sporen.

McDonald's werkt al langer aan het financieel ondersteunen van onderwijs binnen de agrarische sector. Zo heeft het al vier jaar het Progressive Young Farmer programma. Binnen dit programma kunnen studenten een jaar lang stage lopen op een vooraanstaand bedrijf binnen de varkenshouderij, melkveehouderij of vleesvee sector. Die leveren uiteraard aan McDonald's. Ook kondigde het bedrijf in 2015 aan ernaar te streven alleen nog maar aardappelen uit Groot-Brittannië te gebruiken voor haar fritesproductie.

Heb je een tip, suggestie of opmerking naar aanleiding van dit artikel? Laat het ons weten
Regenradar
Powered by Agroweer

Nieuws Aardappelen

McDonald's maakt zich zorgen over aardappelen

Analyse Aardappelen

Daarom moet iedere boer zijn eigen snackbar hebben

Bel met onze klantenservice 0320 - 269 528

of mail naar support@boerenbusiness.nl

wil je ons volgen?

Ontvang onze gratis Nieuwsbrief

Elke dag actuele marktinformatie in je inbox

Aanmelden