De BoerBurgerBeweging (BBB) meldt het eerste politieke succesje. Naar aanleiding van haar tweet over buitenlandse boter in het bedrijfsrestaurant van de Tweede Kamer, is besloten voortaan alleen nog maar Nederlandse boter in te kopen. Dat twittert Kamerlid Caroline van der Plas.
Nederlandse boter in de kantine van de Kamer is een opmaat naar het verwezenlijken van 1 van de doelen van BBB. "In ons verkiezingsprogramma staat dat wij willen dat alle kantines en bedrijfsrestaurants in overheidsgebouwen - waar mogelijk - alleen nog Nederlandse producten aanbieden. En deze producten ook als zodanig promoten als lokaal voedsel van Nederlandse bodem", aldus Van der Plas desgevraagd.
"Hiermee ondersteunt de overheid onze eigen voedselmakers en geeft de samenleving het goede voorbeeld door te kiezen voor lokale producten. Nederland zien wij als lokaal. Als kantines en bedrijfsrestaurants nog verder willen gaan door streekproducten aan te bieden, is dat natuurlijk helemaal mooi."
Succesje ook door CDA geclaimd
het geclaimde succesje heeft ook nog wat discussie opgeleverd op Twitter. Volgens CDA-Kamerlid Jaco Geurts is er overgeschakeld op Nederlandse boter door een CDA-motie over het bevorderen van het aanbod van Nederlandse (streek)producten in de restaurants van de Tweede Kamer. Aan de reactie van Van der Plas af te lezen, is de kracht van sociale media soms echter groter dan die van een Kamermotie.
Van der Plas was afgelopen week te gast bij BoerenBusiness TV. In het interview vertelt de politica over de extreem hectische eerste weken in Den Haag en wat ze de komende 4 jaar wil bereiken. In ieder geval moet er wat haar betreft gekeken worden 'hoe we met de groene ruimte omgaan'. "Het baart ons grote zorgen dat van alles op het platteland wordt neergeplempt: woningen, mega-zonneparken, windmolenparken, datacenters, distributiedozen. En dat gaat in zo'n hoog tempo dat we bang zijn dat de groene ruimte straks weg is." Het interview is hier te zien.
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.
Dit is een reactie op het Boerenbusiness artikel:
[url=https://www.boerenbusiness.nl/agribusiness/artikel/10891988/eerste-politieke-succesje-boerburgerbeweging]Eerste politieke succesje BoerBurgerBeweging[/url]