Vleesconcern Vion brengt haar biologische lijn op de Duitse markt. Dit heeft het bedrijf, eigendom van ZLTO, vandaag (dinsdag) aangekondigd aan de vooravond van de Europese vakbeurs BioFach. Daar wordt het biologisch rund- en varkenslvees gepresenteerd onder de naam 'Der Grüne Weg'.
Dit is de Duitse vertaling van het Nederlandse biologische merk De Groene Weg, die volgens Vion één van de marktleiders in Europa is. In het biologische assortiment voor Duitsland presenteert Vion onder meer ribeye, ossenhaas en rumpsteak, maar ook burgers en gehakt. Gepaneerde schnitzel, filet en de Minute steak, zowel naturel als gemarineerd, worden eveneens op de vakbeurs getoond. Ook komt het Quinoa vleespannetje in een biologische variant beschikbaar.
Groeiende vraag
Met 'Der Grüne Weg' reageert Vion op de almaar groeiende vraag naar biologisch vlees, meldt het bedrijf. In Duitsland groeit de vraag jaarlijks met meer dan 10%. Het marktaandeel van biologisch vlees is bij onze oostburen vorig jaar met 13,8% gestegen tot 31.284 ton. Terwijl in Scandinavië en Frankrijk het biologisch vleessegment in verhouding nog sneller groeit, meldt Vion.
Ook presenteert Vion een nieuw duurzaam verpakkingsconcept dat aansluit bij de biologische producten. Deze verpakkingen bevatten 60 procent minder plastic dan anderen. Ook kunnen de verschillende materialen eenvoudig gescheiden worden, zodat die per soort gerecycled kunnen worden.
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.