Nestlé heeft een investering van bijna €50 miljoen binnen de Chinese landsgrenzen op de planning staan. De investering richt zich op verschillende onderdelen van Nestlé in de Aziatische grootmacht, zoals de lokale graanteelt in de provincie Heilongjiang en vermindering van uitstoot van broeikasgassen.
De investering bedraagt 53 miljoen Zwitserse frank, omgerekend 49,20 miljoen euro. Hiermee wil Nestlé de duurzame landbouw in China een boost geven. Het geld wordt enerzijds gebruikt om de ontwikkeling van lokale (biologische) graanteelten te promoten, het instituut dat melkveehouderijopleidingen aanbiedt uit te breiden en voor het terugdringen van broeikasgas. Anderzijds wordt een deel van het geld gebruikt om de productiecapaciteit in Shuangcheng te versterken en de faciliteiten te verduurzamen en efficiënter te maken.
Projecten in China
Nestlé, 1 van 's werelds grootste zuivelconcerns, heeft verschillende projecten op Chinees grondgebied opgestart. Zo focust het nieuwe Nestlé Grain Competence Center (GCC) zich op het ontwikkelen van de lokale graanteelten in de provincie Heilongjiang met de focus op biologische teelten. Dit GCC is Nestlé's eerste centrum dat zich hiermee bezig houdt wereldwijd.
Verder heeft het bedrijf ook het Nestlé Dairy Farming Institute (DFI) in China gevestigd. Door deze uit te breiden en verder te ontwikkelen wil het voedselconcern de rol in de melkveehouderijopleidingen kracht bij zetten. Daarbij wil Nestlé haar naam als duurzame bron van hoogwaardige, lokale kwaliteitsmelk (met name voor haar A2-melkproducten) versterken.
Broeikasgassen
Nestlé streeft er verder naar om haar uitstoot van broeikasgassen binnen haar supply-chain terug te dringen. Dit wil het bedrijf onder andere doen middels het DFI. Er lopen enkele projecten die op het melkveebedrijf van de DFI ontwikkeld en gedemonstreerd worden. Hiermee werkt Nestlé naar eigen zeggen aan het verkennen van mogelijkheden om klimaat neutrale melk te produceren.
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.