Yili Industrial groep, een van de grootste Chinese zuivelbedrijven, heeft over het tweede kwartaal van 2020 een sterke prestatie laten zien. Het bedrijf is over het eerste halfjaar harder gegroeid dan werd verwacht, ondanks de coronacrisis.
Over het tweede kwartaal is de omzet van de Yili Group met 22,5% gestegen op jaarbasis tot een bedrag van 26,88 miljard yuan, omgerekend €3,23 miljard. De nettowinst groeide met maar liefst 79,3% en bereikte een 2,397 miljard yuan, omgerekend €287 miljoen. Deze forse toenames hebben de halfjaarcijfers flink doen groeien.
Over de eerste 6 maanden van het jaar heeft het bedrijf een omzet van €5,7 miljoen (47,528 miljard yuan) behaald. De nettowinst bedroeg circa €451 miljoen (3,766 miljard yuan). De resultaten zijn beter dan werd verwacht, Yili blijft hiermee het grootste Chinese zuivelconcern.
Coronacrisis als testmoment
Pan Gang, voorzitter en CEO van Yili, liet weten de coronacrisis te zien als een test voor alle bedrijven. Volgens hem heeft Yili de test goed doorstaan en heeft het te midden van alle spanningen op de markt een sterke groei getoond. Uit de cijfers blijkt ook dat Yili haar inkomsten uit e-commerce met 49% heeft verhoogd. In de toekomst wil het bedrijf nieuwe modellen opzetten om de ontwikkeling van de zuivelindustrie te optimaliseren.
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.