Het Spaans-Portugese Nuter opent een nieuwe markt voor de Nederlandse mengvoerproducent De Heus. In het verlengde daarvan komt ook Zuid-Amerika in zicht. Daarmee sluit de overname naadloos aan op de groeiplannen van het bedrijf.
De Heus had geen activiteiten in Spanje, maar daar komt nu verandering in door de overname van Nuter. Het Spaans-Portugese bedrijf was in handen van een groep investeerders, maar die doen het nu over aan de Nederlandse mengvoerproducent.
Daarmee zet het Nederlandse bedrijf haar eerste stappen op de Iberische voermarkt, welke een omvang heeft van 25 miljoen ton. Van dit volume wordt 10 miljoen ton verhandeld op de vrije markt. Nuter richt zich op de vrije markt en bezit hier een tweede plaats. In totaal beslaat het bedrijf 12 productielocaties.
Aan het management van Nuter verandert niets. Iets wat aansluit bij de strategie van De Heus, welke wil dat lokale afdelingen ook door lokale professionals gerund worden. 'Zij kennen de markt het beste, voelen zich thuis in hun land, spreken de taal en begrijpen de cultuur.'
De Heus profiteert vooral van de kennis over vleesvee, schapen en geiten. Een ander voordeel is dat Spaanse en Portugese professionals in Zuid-Amerika ingezet kunnen worden.
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.