Van Loon committeert zich aan de klimaatdoelstellingen van Parijs, zo maakt het bedrijf bekend in een persbericht. Klimaatorganisatie Science Based Targets heeft gevalideerd dat het bedrijf met de huidige koers op weg is om de doelen te halen. Het bedrijf houdt daarbij focus op vlees.
Het bedrijf wil laten zien dat het ook voor de vleessector mogelijk is om de CO2-uitstoot te verlagen tot een niveau dat past binnen het klimaatakkoord. Volgens CTO Roland van Loon rapporteert het bedrijf de reductie van hun emissies sinds 2010. In 2030 wil het bedrijf de uitstoot ten opzichte van 2019 met 66% terugbrengen. Daarbij is een hoofdrol voor de ketenconcepten Varken op z'n Best en Rund op z'n Best, aangezien het bedrijf de hele keten van de concepten in handen heeft.
Naast de eigen emissies wil het bedrijf ook die buiten het bedrijf verlagen. Dit aangezien 46% van alle uitstoot indirect tot stand komt. Het bedrijf heeft zich ten doel gesteld de emissies rondom het gebruik van fossiele brandstoffen met 46% te verminderen en de emissies als gevolg van ontbossing met 33% terug te brengen.
Vlees blijft centraal in eiwitstrategie
CEO Robert van Ballegooijen geeft aan dat vlees het belangrijkste product van het bedrijf blijft. Omdat vlees een belangrijke bron is nutriënten zoals ijzer, zink en vitamines B1, B6 en B12 blijft de rol van vlees ook in de toekomst heel belangrijk. Daarom focust het bedrijf in de eiwittransitie op hybride producten, waarbij een deel van het product wordt vervangen door een plantaardig ingrediënt. Ook is het bedrijf producent van vleesvervangers.
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.