De slagerijen van Vion's dochteronderneming De Groene Weg realiseerden over 2020 een flinke omzetgroei, zo laat het bedrijf vandaag 18 december weten. Ook het aantal klanten dat de winkels wist te vinden nam toe. Waar wijdt de biologische slagerstak van Vion dit aan?
In juni van dit jaar opende de 11e De Groene Weg winkel. Deze 11 winkels hebben over 2020 een omzetgroei van gemiddeld 24% weten te realiseren, zo laat De Groene Weg weten in een persbericht. Het bedrijf laat niet weten wat de totale omzet bedraagt. Enkel dat de toename van de omzet in de winkels varieerde van 10% tot 40%. Volgens General Manager Allard Bakker neemt de consumptie en waardering voor biologisch vlees toe, wat te merken is in de slagerijen.
Biologische slagerijen
De dochteronderneming van vleesgigant Vion focust zich enkel op de productie en verkoop van biologisch vlees. "Door de coronapandemie zien we een groeiende groep consumenten die het bewustzijn krijgt dat 'het anders moet", aldus Bakker in het bericht. "Als biologische slagerijketen komen we aan die behoefte tegemoet, zoals je aan de cijfers goed kan zien," zo legt Bakker uit. Het aantal klanten dat haar aankopen deed in de aangesloten winkels groeide met gemiddeld 15%.
Naast de 'bewustwording' die Bakker benoemt geeft hij ook aan dat het verbeterde online bereik van De Groene Weg naar verwachting heeft bijgedragen aan de groei. Er is een nieuwe website gelanceerd en daarnaast worden er actief berichten, filmpjes en interviews met partners, van slager tot varkenshouder, gedeeld.
De weg naar 2021
Kijkend naar 2021 dan heeft De Groene Weg de opening van haar nieuwe webshop op de planning staan. "Hiermee willen we tegemoet komen aan de eveneens groeiende vraag naar het online bestellen van vlees," aldus Bakker. Verder wil De Groene Weg nog altijd haar franchise-bestand uitbreiden.
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.