De jury van de Boerenbusiness Awards heeft 5 bedrijven met hun product of dienst genomineerd voor de Agribusiness Award. Deze maken wij in willekeurige volgorde bekend. Nu kanshebber nummer 3: AgriSyst met de VoerConversieMonitor.
Twan van Dijk, directeur van AgriSyst, nam de bij de nominatie horende oorkonde woensdag in ontvangst op het kantoor van het bedrijf in Weert. AgriSyst is een datagedreven bedrijf die oplossingen en software biedt aan ondernemers in de varkenshouderij, waarmee zij hun rendement kunnen verhogen.
Voor de Agribusiness Award heeft Van Dijk de VoerConversiemonitor aangemeld die AgriSyst heeft ontwikkeld. Deze tool ontzorgt de varkenshouders door het automatisch verzamelen en verwerken van groei- en voergegevens uit verschillende systemen die beschikbaar zijn in de markt. En indien gewenst, inclusief de voerkosten zo voegt Van Dijk toe.
Smart farming van belang
"Wij merken in onze business dat de meeste varkenshouders nog huiverig zijn om op dit gebied te investeren", meldt Van Dijk in zijn motivatie om mee te dingen voor de Agribusiness Award. "Smart farming is van belang voor een toekomstbestendige varkenshouderij."
Met de VoerConversieMonitor kan de varkenshouder door het aan elkaar koppelen van belangrijke data als voeropname, groei, voerconversie dagelijks informatie beschikbaar hebben, waarmee hij in zijn bedrijfsvoering kan sturen. Afhankelijk van de marktsituatie en de managementmaatregelen is een rendementsverbetering van €1 tot €5 per varken mogelijk, oordeelt AgriSyst.
Uitreiking op 18 december
De 5 genomineerden houden op vrijdag 15 november een presentatie voor de jury onder leiding van Aalt Dijkhuizen op de redactie van Boerenbusiness in Lelystad. De winnaar wordt bekend gemaakt op het Nationaal Economisch Landbouwcongres van Boerenbusiness op woensdag 18 december in Amersfoort. Hiervoor zijn nog kaarten beschikbaar. Klik hier voor meer informatie.
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.