Het Deense concern Danish Crown heeft een nieuwe strategie gepresenteerd, waarin de focus duidelijk op het onderdeel duurzaamheid ligt. Dat schrijft het maandag 16 september in een persverklaring.
Danish Crown meldt dat de nieuwe strategie over de hele wereld wordt doorgevoerd. Een onderdeel daarvan is het feit dat de naam 'Tulip Food Company' gaat veranderen in Danish Crown. "Dit is voor ons een logische stap. We voelen ons thuis onder de naam Danish Crown en het concern heeft dezelfde visie als ons wat betreft duurzaamheid", zo meldt Kasper Lenbroch, de CEO van Tulip Food Company, in een persverklaring.
Focus op duurzaamheid
Jais Valeur, de directeur van Danish Crown, meldt dat de nieuwe strategie zich vooral focust is op het aspect duurzaamheid. "We hebben onszelf de uitdaging gegeven om duurzamer te produceren", stelt hij. Eerder dit jaar stelde het Deense concern zichzelf nog de doelstelling om de uitstoot van broeikasgassen voor 2030 met 50% verminderen.
"Daarnaast is het doel van de nieuwe strategie om een nauwere band te creëren tussen onze boeren en onze consumenten", ze verklaart Valeur. "Bovendien willen de consumenten meer transparantie hebben over de herkomst en duurzaamheid van hun producten. Aan die wens hopen we nu te kunnen voldoen."
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.