Danish Crown tracht haar afzetpositie in Noordwest-Europa te versterken. Het Deense vleesconcern is in juli een verkoopkantoor gestart in het Duitse Flensburg (Sleeswijk-Holstijn) om klanten in Duitsland, Oostenrijk en de Benelux beter te kunnen bedienen.
Danish Crown wil de positie in Duitsland, en omliggende landen, verstevigen. Naar eigen zeggen telt het nieuwe verkoopkantoor ongeveer 15 medewerkers. Volgens bedrijfsleider, Jacob Søgaard, worden vanuit Flensburg dagelijks zo’n 30 vrachtwagens met varkensvlees door Europa getransporteerd. Het doorbreken van de taalbarrière is de voornaamste reden waarom Danish Crown in Duitsland een verkoopkantoor is gestart en niet in eigen land.
Content met welfare labels
Circa 3 maanden terug lanceerde Danish Crown in Denemarken dierwelzijnslabels. Het systeem kent een vergelijkbare opzet als het Beter Leven Keurmerk in Nederland, alleen zijn de sterren vervangen voor hartjes. Volgens Jacob Skovgaard, verantwoordelijk voor Tulip Food Company in Denemarken, zijn de welzijnslabels succesvol.
Skovgaard: "Circa 25% van het vlees wordt nu verkocht onder een welzijnslabel. Het is de beste innovatie in de vleessector sinds de lancering van biologische vleesproducten."
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.