Zuivelconcern Emmi heeft een goed 2024 achter de rug, met een 2,4% hogere omzet. Dit is met name te danken aan goede commerciële resultaten in Amerika en (meer nog) in Europa. Emmi noemt daar met name de positieve cijfers bij de Nederlandse geitenzuivelactiviteiten.
Heel gedetailleerde cijfers geeft het Zwitserse concern nog niet, want nu zijn alleen de globale resultaten bekendgemaakt. Eind februari wordt ook een winstresultaat gecommuniceerd.
De totale omzet steeg vorig jaar van €4.470 miljoen naar ruim €4.582 miljoen. De brutowinst zal naar verwachting uitkomen tussen de €311 en €332 miljoen, ofwel tussen 5% en 5,5% van de omzet.
Zwitserland is en blijft met een omzet van €1.806 miljoen de grootste markt van Emmi. Daarna volgen Noord- en Zuid-Amerika met €1.799 miljoen, terwijl Europa exclusief Zwitserland goed is voor €787 miljoen. In dit laatste omzetcijfers leverden de Nederlandse activiteiten, met name de Bettinehoeve, een belangrijk aandeel, zowel met geitenmelkpoeder als met geitenkaas.