ForFarmers heeft ook in het derde kwartaal van dit jaar een herstel van de resultaten laten zien. De omzet nam wel af, maar het operationele resultaat steeg, terwijl ook meer mengvoer werd verkocht.
CEO Pieter Wolleswinkel is dan ook tevreden: "De sterke lijn van het eerste halfjaar zet ook in het derde kwartaal door. Onze ambitie om marktaandeel te blijven winnen, zien we terug in de mooie volumegroei van 6%. De operationele winstgevendheid is wederom sterk verbeterd."
Het zijn niet alleen de resultaten uit de gewone bedrijfsvoering die tevreden stellen, Wolleswinkel wijst er ook op dat de onderneming in het voorbij kwartaal "weer mooie strategische stappen heeft gezet," zoals de aankondiging van de joint venture met team agrar. Daarmee legt ForFarmers volgens hem de basis voor een solide lange termijn positie in Duitsland. Verder mocht het bedrijf un september mochten de medewerkers van Van Triest verwelkomen, waarmee het de positie in reststromen (vochtrijke bijproducten) belangrijk heeft versterkt.
ForFarmers heeft daarnaast aangescherpte duurzaamheidsambities richting 2030 gecommuniceerd, om zo bij te dragen aan een toekomstbestendige agrarische sector, stelt hij.
Het totaal volume verkocht product nam met 6,1% toe ten opzichte van het derde kwartaal van2023. Het mengvoervolume is met 2,8% toegenomen. De omzet is met 4,5% afgenomen, maar dat is volledig toe te wijzen aan de daling van grondstofprijzen.
De operationele winst steeg sterk; bruto met 48,9% en onderliggend met 28,2%.
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.