De afgelopen maanden gonsde het van de verkoopgeruchten, maar FrieslandCampina heeft besloten om babyvoedingmerk Friso toch zelf te houden. Friso is belangrijk voor het totaal portfolio, zo motiveert de zuivelcoöperatie haar beslissing.
De business-unit Specialised Nutrition zal zich volledig focussen op de productie en vermarkting van Friso. De kernmarkten waarop gefocust gaat worden zijn: China, Griekenland, Maleisië, Mexico en Vietnam. Dit is de uitkomst van de strategische evaluatie van het merk dat FrieslandCampina eind vorig jaar aankondigde. Daarin was verkoop ook een optie. Er was wel interesse van diverse investeringspartijen, maar naar verluidt wilden die niet de vraagprijs van circa €2 miljard betalen, zo meldde Bloomberg onlangs.
FrieslandCampina meldt verder dat de ledenraad heeft ingestemd met de verkoop van diverse consumentenzuivelmerken aan Theo Müller. Dit nieuws werd vorige week als donderslag bij heldere hemel aangekondigd.
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.