De Duitse zuivelcoöperatie DMK schaalt op in plantaardige zuivel en zuivelalternatieven. Het productportfolio van het merk 'Milram' wordt uitgebreid met plantaardige toetjes en cacaomelk.
DMK signaleert veranderde opvattingen in de samenleving, de politiek en de economie wat leidt tot andere consumententrends. Onder andere in de consumptie van veganistische zuivel. "Als bedrijf zien we voordelen van deze ontwikkeling", aldus CEO Ingo Müller van DMK.
Müller geeft aan dat plantaardige zuivel vooral ook goed moet scoren op het gebied van smaak en gezondheidswaarde. Ondertussen blijft DMK de veganistische lijn verder ontwikkelen. Uiterlijk in het eerste kwartaal van 2023 worden nieuwe producten gelanceerd.
'Geen gevoelig punt'
Voor de Nederlandse leden van DOC Kaas, dat aandeelhouder is van DMK, is de focus op plantaardige zuivel geen gevoelig punt. Recent gaf voorzitter Guus Mensink in een interview aan dat plantaardige zuivel ten goede komt aan het bedrijfsresultaat en daarmee de melkprijs van de leden.
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.