Glanbia komt goed uit de startblokken dit jaar en rapporteert over het eerste kwartaal een sterke omzetgroei. Die is te danken aan de verbeterde handelsomstandigheden in Noord-Amerika en Azië.
De omzet van Glanbia is in het eerste kwartaal met 10,5% gestegen in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. Dit als gevolg van een goede vraag naar zowel Glanbia Performance Nutrition en Glanbia Nutritionals.
Ook is de cashflow van het bedrijf verbeterd. Aan het eind van het eerste kwartaal stond de netto schuld op €498,5 miljoen en dit is maar liefst €191,6 miljoen minder dan rond dezelfde tijd vorig jaar. De daling wordt toegeschreven aan een aanhoudende sterke cashflow.
Tegenwind op Europese markt
De goede start van het bedrijf werd voortgedreven door betere handelsomstandigheden in Noord-Amerika en Azië. Dit compenseerde ruimschoots de tegenwind op de Europese markten vanwege aanhoudende coronamaatregelen. Ook is volgens het bedrijf een sterke onderliggende vraag naar consumententrends die op gezondheid en welzijn gericht zijn.
Glanbia zegt vertrouwen te hebben in de rest van het jaar en verwacht een goede omzetgroei te kunnen blijven realiseren. Siobhán Talbot, Group Managing Director, zegt wel waakzaam te blijven in het tweede kwartaal voor aanhoudende volatiele en onzekere marktomstandigheden door de coronacrisis.
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.