De Amerikaanse voedselgigant Kraft Heinz doet een aantal kaasmerken van de hand. Deze worden overgenomen door de Franse Lactalis Group, de tweede grootste zuivelaar van de wereld.
Met de overeenkomst neemt de zuivelreus verschillende Kraft-merken (Cracker Barrel, Breakstone's, Polly-O and Athenos) over voor in totaal $3,2 miljard. Er worden ook fabrieken overgenomen en daarbij gaan alle 750 medewerkers gaan over naar de Lactalis Group. Naar verwachting zal de transactie in de eerste helft van 2021 worden afgerond.
De transactie omvat de activiteiten van Kraft Heinz op het gebied van natuurlijke, geraspte, gekweekte en speciale kaas in de VS en Canada en de overige internationale handel. Kraft doet niet alle kaasmerken van de hand en behoudt zelf onder andere de Philadelphia, Cream Cheese en Velveeta Processed Cheese.
VS tweede markt voor Lactalis
Lactalis is actief in 51 landen en is al meer dan 40 jaar actief op de Amerikaanse markt. Met deze overname wordt Amerika de tweede grootste nationale markt voor het Franse zuivelbedrijf.
Emmanuel Besnier, CEO van Lactalis, zegt dat de de activiteiten van Lactalis in de Verenigde Staten met deze overname naar een hoger niveau worden getild. "Het merk Kraft staat synoniem voor kaas in Amerika", aldus Besnier. "Dze deal stelt ons ook in staat om het merk samen met onze producten internationaal verder te laten groeien."
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.