Müller Milk & Ingredients, de grootste melkleverancier van het Verenigd Koninkrijk en onderdeel van de Duitse Müller-groep, gaat room en boter verkopen via het digitale zuivelplatform DAO.EU.
Sean Whitfield, commercieel directeur bij Müller, zegt dat hij het platform omarmt om op een kostenefficiënte manier nieuwe afzetmarkten en klanten aan te boren. Richard Klink van DAO.EU is op zijn beurt trots en verheugd om Müller als nieuwe gebruiker van het platform aan te kunnen kondigen.
Interessante speler
“Met real-time marktinformatie kunnen organisaties, zoals Müller, sneller en data gedreven strategische inkoop en verkoop momenten bepalen”, zo schetst Klink de mogelijkheden. Müller is de eerste speler die an publiek aangeeft van het platform gebruik te maken. Een behoorlijk aantal andere zuivelbedrijven gebruiken volgens Klink het platform veelal off te record. Müller is volgens Klink een interessante partij om te verwelkomen, gezien zij veel room en boter afzetten op het Europese vasteland.
Klink laat weten dat DAO.EU kan terugkijken op een prima start van het nieuwe jaar. In de maanden januari en februari is 7.025 ton volume verhandeld op het platform. Voornamelijk kaas (Gouda en Edam), Boter, magere melkpoeder en weipoeder (feed).
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.