A2-melk wint snel terrein in de Verenigde Staten, zo tonen de halfjaarcijfers van A2 Milk Company aan. Het bedrijf heeft de verkoop in het land over de eerste 6 maanden van het jaar namelijk met 160% zien stijgen.
De totale omzet van de A2 Milk Company steeg in het eerste halfjaar van 2019 met 41,4% naar $830,5 miljoen. Als alleen naar de Verenigde Staten wordt gekeken, dan is de omzet van dat land alleen gestegen naar $23,2 miljoen. Dat is maar liefst 160% hoger dan vorig jaar. Dit is daarnaast het derde jaar op rij dat de omzet van A2-producten in de Verenigde Staten met meer dan 100% stijgt.
'Profiteren van populariteit'
Het bedrijf schrijft de groene cijfers toe aan de gedane investeringen in onder meer merkbekendheid. "We blijven investeren in groei, om zodoende te profiteren van de groeiende populariteit van A2-producten onder Amerikaanse consumenten", zo schrijft Blake Waltrip (de CEO van de A2 Milk Company) in een verklaring. Het bedrijf is ook aanwezig op de markt in het Verenigd Koninkrijk, Nieuw-Zeeland, Australië en China.
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.