Ausnutria heeft de omzet in de eerste helft van 2019 met 22% zien groeien tot €403,3 miljoen. Daarnaast is de nettowinst in deze periode met ruim 63% toegenomen. De producent van melkpoeders dankt de groei vooral aan de stijgende verkoop van haar eigen merken.
Over het eerste halfjaar van 2019 heeft Ausnutria een omzetgroei van 22% gerealiseerd tot €403,3 miljoen. Ook de nettowinst laat een flinke stijging zien; deze is in de eerste 6 maanden van het jaar namelijk gestegen naar €55,7 miljoen, wat 63,8% hoger is dan in dezelfde periode vorig jaar. De producent dankt de groei voornamelijk aan de toegenomen verkoop van haar eigen merken baby- en kindervoeding, Kabrita.
Groeiende vraag naar geitenmelk
In het eerste halfjaar heeft Ausnutria met name kunnen profiteren van de groeiende vraag naar kindervoeding op basis van geitenmelk. De verkoop van deze producten steeg met 45,3% naar €169 miljoen. In China heeft de zuivelonderneming inmiddels een marktaandeel (binnen het geitenmelksegment) van 64%. De verkoop van kindervoeding op basis van koemelk steeg met 20,7% naar €180,7 miljoen.
Door de gestegen vraag naar de eigen merken, zet melkpoederproducent Ausnutria daar ook in de tweede helft van 2019 verder op in. Zo gaat het bedrijf meer van de productiecapaciteit inzetten voor de productie van de eigen merken.
Nieuwe projecten
Bart van der Meer, de CEO van Ausnutria, meldt in een persbericht dat in het tweede halfjaar nog een aantal grote projecten op de planning staan. "Er staan verschillende samenwerkingen en investeringen op de planning die de positie van Ausnutria verder zal verstevigen." De uitbreiding van de productielocatie in Heerenveen speelt eveneens een rol in deze plannen. Ausnutria verwacht daar in oktober 2019 meer over naar buiten te brengen.
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.