Danone heeft in het eerste kwartaal van 2019 tegenvallende cijfers neergezet, want de groei kwam lager uit dan verwacht. Ondanks negatieve resultaten in China en Marokko, denk het zuivelbedrijf wel dat het de financiële doelen voor 2019 en 2020 gaat halen.
De omzet van Danone is in het eerste kwartaal van het jaar met zo'n 0,8% gestegen naar €6,14 miljard. De stijging is enigszins teleurstellend voor de zuivelaar, gezien de omzet in het laatste kwartaal van 2018 nog met 2,4% steeg.
De daling in de omzetgroei komt voornamelijk doordat de Marokkaanse bevolking producten van Danone boycot. Ook heeft de afname te maken met het feit dat de vraag vanuit China naar babymelkpoeder laag is. Door de lagere geboortegraad in het land is de verkoop van babymelkpoeder met 15% gedaald.
'Doel is haalbaar'
Danone streeft een omzetgroei van 3% na. De zuivelverwerker heeft er vertrouwen in dat dit doel ook bereikt gaat worden. "Danone verwacht het jaar 2019 af te sluiten met een sterke groei, die in lijn ligt met onze doelen voor 2020", zo laat Cecile Cabanis, de financieel directeur bij Danone, in een verklaring weten.
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.