Shutterstock

Nieuws Jaarcijfers 2018

DMK zet in op merkenzuivel voor hogere marges

5 April 2019 - Wouter Baan

De Deutches Milchkontor (DMK) heeft in 2018, met een lagere omzet, een hogere winst geboekt. In de toekomst gaat een van de grootste zuivelverwerkers van Duitsland zich meer richten op merkenzuivel.

De omzet van DMK daalde met €200 miljoen naar €5,6 miljard, terwijl het resultaat onderaan de streep met €1 miljoen steeg tot €30,6 miljoen, zo blijkt uit voorlopige cijfers die het zuivelconcern deze week bekend heeft gemaakt. De eindbalans wordt in juni opgemaakt.

DMK heeft in de achterliggende jaren een herstructurering doorgevoerd en daar worden volgens Ingo Müller, de CEO van DMK, ondertussen de eerste vruchten van geplukt.

Meer marge met merkenzuivel
Een van de speerpunten van DMK is het realiseren van een hogere marge met de afzet van 'kwaliteitsproducten'. Volgens de CEO zijn bulkproducten uitwisselbaar en daardoor vatbaar voor prijsconcurrentie. Het concern wil zich meer onderscheiden door zich te richten op merkenzuivel, waarmee het een toegevoegde waarde (oftewel hogere marges) hoopt te kunnen realiseren.  

Verder laat de CEO nog weten dat de 'ijsdivisie' van het zuivelconcern in de achterliggende jaren rode cijfers schreef, maar het ernaar uitziet dat de neerwaartse lijn kan worden omgebogen.

Heb je een tip, suggestie of opmerking naar aanleiding van dit artikel? Laat het ons weten

Wouter Baan

Wouter Baan is hoofdredacteur van Boerenbusiness. Hij richt zich daarnaast op zuivel, varkens en vleesmarkten. Ook volgt hij de (bedrijfs)ontwikkelingen binnen de agribusiness en interviewt hij CEO’s en beleidsmakers.
Regenradar
Powered by Agroweer

Bel met onze klantenservice 0320 - 269 528

of mail naar support@boerenbusiness.nl

wil je ons volgen?

Ontvang onze gratis Nieuwsbrief

Elke dag actuele marktinformatie in je inbox

Aanmelden