MijnVoer.nl en CheapFeed.com, wat een onderdeel van Duynie is, maken woensdag 20 februari bekend te gaan samenwerken. De online voerplatforms melden dat ze perfect bij elkaar passen.
MijnVoer is gespecialiseerd in mengvoer, terwijl CheapFeed zich richt op ruwvoer, losse grondstoffen en coproducten. Via de digitale platforms kunnen veehouders hun eigen voer inkopen, die vervolgens door derden wordt geproduceerd.
Synergie-effect
Pieter Snoeijen, de eigenaar van MijnVoer, geeft aan dat het platform een marktaandeel van 3% tot 4% heeft in de mengvoermarkt voor rundvee en varkens. "We waren al een tijd op zoek naar een partner om het bedrijf te professionaliseren en internationaliseren. We zijn toen uitgekomen bij CheapFeed."
Snoeijen spreekt van een dubbelslag. "Hun aanbod is complementair aan dat van MijnVoer. Met deze samenwerking kunnen we alle soorten voer aanbieden op onze website." De sites worden gefuseerd en zullen verder gaan vanuit MijnVoer.nl. Binnen 3 tot 6 maanden moet vanuit 1 platform worden gewerkt.
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.