Arla Foods heeft de overstap gemaakt naar het Midden-Oosten. De zuivelproducent heeft in die regio biologische zuivel gelanceerd. Dat maakt Arla dinsdag 26 september bekend.
'S werelds grootste producent van biologische zuivelproducten lanceert de producten onder de naam Arla Organic. Het Midden-Oosten is de grootste groeiregio voor de zuivelaar, naast de markten in Europa. Volgens Arla is het een belangrijke mijlpaal in het behalen van hun doelen.
Nummer 1 zuivelmerk
De uitbreiding naar het Midden-Oosten is een flinke stap in Arla's groeiplannen. Het bedrijf wil in 2020 het belangrijkste zuivelmerk zijn in het Midden-Oosten en in Noord-Afrika. De zuivelaar heeft daarnaast ook uitbreidingsplannen voor Saoedi-Arabië en Koeweit.
"We zien een groeiende behoefte naar biologische zuivelproducten in het Midden-Oosten. We kijken ernaar uit om onze consumenten in die regio kennis te laten maken met het biologische assortiment van Arla Organic", aldus Rasmus Malmbak Kjeldsen, senior vicepresident van Arla in het Midden-Oosten en Noord-Afrika.
Verenigde Arabische Emiraten pioniersland
De Verenigde Arabische Emiraten (VAE) vormen, volgens Arla, een pioniersland op het gebied van consumententrends. "We hebben daar een trend naar biologische producten waargenomen. Door Arla Organic eerst in de VAE te introduceren, spelen we in op deze trend. We willen cruciale informatie over consumenten van biologische producten verzamelen en die informatie willen we vervolgens benutten bij de uitbreiding naar aangrenzende markten", aldus Rasmus Malmbak Kjeldsen.
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.