FrieslandCampina wil meer soorten kaas gaan produceren. Dat zegt Bas van den Berg, COO van de divisie kaas, boter en melkpoeder. Daarnaast wil de zuivelcoöperatie dat Frico wereldwijd het leidende kaasmerk wordt, net zoals Friso dat voor kindervoeding is.
FrieslandCampina gaat binnenkort beginnen met het voeren van gesprekken met de grote pizzaproducenten om te kijken welke kaassoorten er gewenst zijn. Daarnaast geeft Van den Berg aan dat er momenteel gewoonweg teveel verschillende kaasmerken in omloop zijn.
Goudse kaas
FrieslandCampina is momenteel de grootste producent van Goudse kaas. Door de overname van het Belgische bedrijf Fabrelac in 2015 is de zuivelcoöperatie ook actief op de markt voor mozzarella. 'Daar is momenteel ontzettend veel vraag naar', aldus Van den Berg.
Speciale kazen
'Daarnaast zien wij veel kans op de speciale markten', aldus de COO van de organisatie. Zo werd er onlangs een pilot aangekondigd voor de levering van kaas met het VLOG-label. Deze kazen gaan vooral naar de Duitse markt. Dit label geeft de garantie dat er binnen de gehele keten niet met genetisch gemodificeerde organismen wordt gewerkt.
Daarnaast werkt het bedrijf ook nog aan kaas zonder E-nummers. Ook daar is, volgens Van den Berg, steeds meer vraag naar. FrieslandCampina biedt ook al een breed assortiment aan weidekaas aan. Daar is veel vraag naar vanuit Duitsland.
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.