Zuivelcoöperatie FrieslandCampina gaat onderzoek doen naar de verkoop van Riedel, marktleider op het gebied van vruchtensappen en –dranken in Nederland. Dat maakte het bedrijf bekend.
Roelof Joosten, CEO van FrieslandCampina: ‘Naar aanleiding van de actualisering van onze concernstrategie, waarbij we meer nadruk leggen op de zuivelportefeuille, onderzoeken we de verkoop van onze vruchtensappen- en vruchtendrankenactiviteiten.’
FrieslandCampina wil ervoor zorgen dat Riedel goed gepositioneerd is om in de spelen en te reageren op de veranderende klanteisen en consumptiegewoonten. De geconsolideerde netto-omzet van de producten bedroeg in 2016 ongeveer 125 miljoen euro.
Onder Riedel vallen onder andere Appelsientje, CoolBest. DubbelFriss, Taksi en Extran. Het bedrijf maakt deel uit van de divisie FrieslandCampina Consumer Products Europe, Middle East & Asia
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.
Dit is een reactie op dit artikel:
[url=http://www.boerenbusiness.nl/melk-voer/artikel/10873599/FrieslandCampina-onderzoekt-verkoop-Riedel]FrieslandCampina onderzoekt verkoop Riedel[/url]