Het Deense zaaizaadbedrijf DLF-Trifolium verandert wereldwijd haar bedrijfsstructuur. Dit volgt nadat het bedrijf vorig jaar Pickseed in Noord Amerika overnam. Innoseeds is onderdeel van de Deense zaaizaadgigant. Door de wijzigingen krijgt het bedrijf een andere algemeen directeur. Peter de Bruijn volgt Gert van Straalen op. Van Straalen wordt verantwoordelijk voor de groep en de ontwikkeling op het zuidelijk halfrond. De Bruijn gaat de functie bekleden met Adger Banken.
Om het marktaandeel verder uit te kunnen bouwen heeft DLF-Trifolium haar organisatie gewijzigd. Die is nu opgedeeld in drie zogenaamde Strategische Business Units. Eén voor groot Europa, Noord Amerika en het zuidelijk halfrond. Dit zijn voor het bedrijf de belangrijkste zaaizaadregio’s in de wereld. Oud Innoseeds-directeur Van Straalen wordt voor Business Unit zuidelijk halfrond verantwoordelijk.
Van Straalen is nu nog algemeen directeur van Innoseeds en lid van de groepsdirectie van DLF-Groep. Hij treed terug als directeur en zal zich volledig richten op de activiteiten voor de groep en de ontwikkeling op het zuidelijk halfrond. Peter de Bruijn, nu directeur verkoop Benelux, volgt Van Straalen op als statutair en algemeen directeur van Innoseeds. Ook blijft hij zijn huidige functie bekleden.
Adger Banken, nu directeur export en inkoop van Innoseeds, is eveneens tot directeur benoemd. Daarnaast wordt hij verantwoordelijk voor alle groothandelsactiviteiten in groot Europa en de wereldwijde inkoop bij derden.
Naar eigen zeggen is de DLF-groep wereldwijd het grootste graszaadbedrijf. Op het gebied van gras- en klaverzaden heeft het een marktaandeel van 25 procent. Innoseeds is ruim 100 jaar actief in de zaaizaadindustrie. Naast graszaad wordt ook maïszaad en groenbemestergewassen verkocht. Sinds 2003 is het bedrijf uit Kapelle eigendom van DLF-Trifolium uit Denemarken.
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.