Boerenbusiness bestaat dit jaar 10 jaar. In het kader van dit jubileum publiceren we op Boerenbusiness diverse interviews met trouwe Boerenbusiness-abonnees. Welke ontwikkelingen, kansen en bedreigingen zien zij? Deze keer is de beurt aan akkerbouwer Almar de Bont.
1. Wie bent u en wat voor bedrijf heeft u?
"Ik ben Almar de Bont en heb een akkerbouwbedrijf in maatschap samen met mijn vrouw Suzan, in Rutten, Noordoostpolder."
2. Wat bewoog u om 10 jaar terug een abonnement te nemen? Heeft dit uw bedrijfsvoering beïnvloed?
"Uit nieuwsgierigheid. Ja, alle info neem je mee in de besluitvorming."
3. Welke pagina van Boerenbusiness opent u altijd als eerste?
"De homepagina, akkerbouw."
4. Op welke ontwikkeling (in de laatste 10 jaar) bent u het meest trots in uw bedrijf?
"Op het aankopen van grond. Daardoor een stevige poot onder het bedrijf."
5. Wat belemmert u het meest in uw huidige bedrijfsvoering en waarom?"
"Het verkrijgen van goed personeel, want dat wordt een uitdaging in de toekomst."
6. Waar ziet u de meeste kansen weggelegd voor uw bedrijf en waarom?
"De kwaliteit van het product verbeteren, omdat zich dat altijd terug verdiend."
7. Bent u 'online' ondernemer of hecht u nog veel waarde aan informatie op papier?
"Beide, alles op papier lezen is geen tijd voor. Onderweg iets opzoeken of nalezen is erg handig."
8. Wie in de landbouw geeft u een compliment?
"Agrodis en Nefyto, want zij zetten zich keihard in om onze gewasbeschermingsmiddelen te behouden in de landbouw."
9. Waar staat uw bedrijf over 10 jaar en bent u dan nog steeds abonnee?
"Met ons familiebedrijf en een gezellig team telen wij kwalitatief goede landbouw producten."
10. Als ik hoofdredacteur van Boerenbusiness was dan...
"Zou ik meer financiële informatie plaatsen over de banken ten opzichte van financieringen."
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.