DCA Market Intelligence

Vacature DCA Market Intelligence

Gezocht: Accountmanager

Vrijdag 14:59 uur

Ben jij sterk in klantcontact, werk je gestructureerd en zoek je een commerciële uitdaging in een kennisgedreven omgeving? DCA Market Intelligence is op zoek naar een energieke en proactieve Accountmanager. Iemand die het onderhouden van sterke klantrelaties combineert met het spotten en benutten van commerciële kansen, actief leads opvolgt en meedenkt met professionals binnen de internationale food & agribusiness.

Locatie: Lelystad / Hybride
Uren: 32 uur per week (24 tot 36 uur)
Talen: Nederlands & Engels (derde taal is een pré)
Ervaring: Junior tot Medior

Over DCA Market Intelligence
DCA Market Intelligence is een onafhankelijke organisatie die gespecialiseerde data en informatie biedt voor de agrarische grondstoffenmarkten, met een sterke focus op Nederland en Europa. Wekelijks publiceren wij meer dan 90 transparante en onafhankelijke benchmarkprijzen voor diverse producten, waaronder zuivel, aardappelen, varkens, uien en mest. Onze klanten vertrouwen op deze informatie om weloverwogen beslissingen te nemen met betrekking tot hun inkoop- en verkoopstrategieën.

Sinds 2024 brengt DCA Market Intelligence, naast de gevestigde labels Boerenbusiness en Foodbusiness, een innovatief platform op de markt. Dit platform, toegankelijk via dcamarketintelligence.com, ondersteunt inkopers, verkopers en handelaren in de internationale food- en agribusiness.

Over de functie
Als Accountmanager ben jij het aanspreekpunt voor klanten van ons market intelligence platform. Je onderhoudt actief contact met onze bestaande klanten, begeleidt nieuwe klanten bij het optimaal benutten van ons platform en volgt leads doelgericht op. Je begrijpt wat klanten nodig hebben en weet dat op een professionele manier te vertalen naar onze datagedreven oplossingen.

Je werkt nauw samen met andere accountmanagers, het supportteam en de data- en marktexperts binnen de organisatie. Omdat wij zowel nationaal als internationaal actief zijn, vragen we af en toe om jouw flexibiliteit, zoals bij een beursbezoek of een klantgesprek buiten reguliere kantoortijden. In ruil daarvoor bieden we je veel vrijheid in het indelen van je werkweek en de mogelijkheid om deels vanuit huis te werken.

Wat ga je doen?

  • Proactief contact onderhouden met bestaande klanten en het gericht benaderen van leads
  • Analyseren van klantbehoeften en deze vertalen naar effectieve oplossingen binnen ons platform
  • Klantvragen beantwoorden en zorgen voor een goede on-boarding en klanttevredenheid
  • Klantgebruik monitoren en signaleren van mogelijkheden voor verlenging of uitbreiding
  • Plannen en uitvoeren van evaluatiegesprekken met klanten
  • Terugkoppelen van klantinzichten aan het productteam ter optimalisatie van ons aanbod
  • Werken met een CRM-systeem en bijdragen aan het verbeteren van onze commerciële processen

Wat breng jij mee?

  • Je hebt ervaring met klantgericht bellen waarin je commerciële kansen weet te combineren met goede service, bijvoorbeeld vanuit sales, klantenservice, administratie of secretariaat
  • Uitstekende communicatieve vaardigheden in zowel het Nederlands als Engels (minimaal B2-niveau)
  • Een gestructureerde en nauwkeurige werkstijl, met het vermogen om zowel zelfstandig als in teamverband te werken
  • Je voelt je verantwoordelijk voor je klanten en denkt oplossingsgericht
  • Je bent nieuwsgierig naar data, marktinzichten en hoe organisaties deze gebruiken in hun strategie

Pré:

  • Ervaring als commerciële accountmanager
  • Ervaring met verkoop van online diensten
  • Beheersing van een derde taal (bijv. Frans, Duits, Pools, Italiaans of Spaans)

Wat bieden wij jou?

  • Een afwisselende functie binnen een groeiend internationaal data- en benchmarkplatform
  • Veel vrijheid en flexibiliteit in het indelen van je agenda
  • Hybride werken: deels op kantoor in Lelystad, deels vanuit huis
  • Mogelijkheden om je commercieel en inhoudelijk te ontwikkelen
  • Marktconform salaris (€ 2900 - € 4500) afhankelijk van ervaring
  • Een informele werksfeer met ruimte voor eigen initiatief
  • Doorgroeimogelijkheden naar een medior accountmanagement- of specialistische rol
  • Toegang tot trainingen op het gebied van sales, klantcommunicatie en marktkennis

Interesse?
Spreekt deze rol jou aan? Stuur dan je CV en korte motivatie naar
info@dcami.com o.v.v. "Accountmanager".

Heb je vragen? Neem gerust contact met ons op via 0320 - 269 523.

Regenradar
Powered by Agroweer

Bel met onze klantenservice 0320 - 269 528

of mail naar support@boerenbusiness.nl

wil je ons volgen?

Ontvang onze gratis Nieuwsbrief

Elke dag actuele marktinformatie in je inbox

Aanmelden