Een recent opgerichte joint venture tussen PepsiCo en Beyond Meat moet het aanbod van innovatieve snacks en dranken op basis van plantaardige eiwitten vergroten. Met het 'PLANeT Partnership' wil PepsiCo zijn duurzaamheidsdoelen nastreven, terwijl de producent van vleesvervangers zo juist een grotere doelgroep hoopt te bereiken.
PepsiCo en Beyond Meat starten met een joint venture, het zogenaamde 'PLANeT Partnership'. Daarmee willen ze snacks en dranken op basis van plantaardige eiwitten ontwikkelen, produceren en op de markt brengen. Beyond Meat wordt verantwoordelijk de productie, terwijl PepsiCo alle producten vervolgens aan de man moet brengen. De ontwikkeling wordt gezamenlijk opgepakt.
"Plantaardige eiwitten zijn een grote groeimogelijkheid voor ons, waarbij we onze inspanningen om een ​​duurzamer voedselsysteem op te bouwen verder kunnen verwezenlijken. De keuze voor Beyond Meat was makkelijk. Het bedrijf is een baanbrekende innovator in deze snelgroeiende markt", aldus Ram Krishnan, PepsiCo Global Chief Commercial Officer.
Duurzaamheid voorop
De nieuwe joint venture volgt op de inspanning van PepsiCo om een ​​duurzamer voedselsysteem te creëren. Een van de belangrijkste pijlers in dat plan is het gebruik van ingrediënten die niet schadelijk zijn voor milieu, mens en dier. Ook streeft het bedrijf ernaar dat de consumenten gemakkelijker keuzes kunnen maken op het gebied van gezonde voeding. Naast dit soort eigen initiatieven, heeft het bedrijf daarom ook al diverse overnames gedaan, waaronder de overname van Bare Snacks (maker van gebakken fruit en veggiechips) en SodaStream.
"Wij delen de passie van PepsiCo voor het maken van producten die goed zijn voor mens en planeet, met behulp van eenvoudige en plantaardige ingrediënten (zonder enige vorm van genetische modificatie). PepsiCo vertegenwoordigt daarmee de ideale partner voor ons en heeft eveneens een wereldwijd bereik", zo vertelt Ethan Brown, de oprichter van Beyond Meat.
De financiële voorwaarden van het partnerschap zijn door beide partijen niet bekendgemaakt.
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.