Nedato lanceert een nieuwe productlijn tijdens de Fruit Logistica begin februari in Berlijn. Hiermee positioneert de aardappelcoöperatie zichzelf nadrukkelijk, onder eigen naam, op de markt voor kleinverpakkingen.
Van oorsprong is Nedato uit Oud-Beijerland gefocust op de afzet van grootverpakkingen voor tafelaardappelen. Afgelopen najaar werd echter een nieuwe strategie aangekondigd waarbij groei in alle segmenten voorop staat. Met een nieuwe verpakkingslijn wordt daar invulling aan gegeven.
Verbreding productenpakket
Het marktsegment voor grootverpakkingen krimpt vanwege een veranderend consumptiepatroon. “De groei in de markt zit in de kleinere verpakkingen én het bewerkte aardappelsegment”, zegt Carel van Buchem, algemeen directeur van Nedato. “We richten ons dan ook meer op andere, vooral kleinere verpakkingen van onbewerkte aardappelen en het verbreden van ons productenpakket.”
Het versterken van de huidige fritespositie in het beleveren van de groeiende aardappelverwerkende industrie is eveneens een belangrijk onderdeel van de strategie. De verbinding en samenwerking met haar eigen telersgroep is naar eigen zeggen de kracht en basis van Nedato. “Door samenwerking in de aardappelsector kunnen we meer bereiken”, aldus Van Buchem.
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.