Het Nederlandse agrarische bedrijfsleven is enthousiast over de Agribusiness Award die Boerenbusiness in het leven heeft geroepen. In totaal heeft de redactie 41 aanmeldingen mogen ontvangen van bedrijven en organisaties die met hun product of dienst meedingen naar deze erkenning voor hun prestatie.
Dit aantal heeft de verwachtingen van Boerenbusiness en de onafhankelijke jury overtroffen, vertelt hoofdredacteur Eric de Lijster. "Bij een nieuwe prijs als de Agribusiness Award is het natuurlijk even afwachten hoe hij landt in het agrarisch bedrijfsleven. Dan is het prachtig om te zien dat bedrijven en organisaties graag willen laten zien wat zij de agrarische ondernemers te bieden hebben."
Een belangrijke voorwaarde voor de jury van de Agribusiness Award is dat de potentiële kanshebbers een significante bijdrage leveren aan de bedrijfsvoering en het rendement van de boer. Ook moet het een vernuftig product of dienst zijn en zich reeds bewezen hebben in de praktijk. "Voor de jury is het zo een uitdagend karwei om uit alle aanmeldingen uiteindelijk de winaar aan te wijzen", aldus De Lijster.
Persoonlijk toelichten
Uit de huidige aanmeldingen selecteert de jury onder leiding van Aalt Dijkhuizen enkele finalisten. Deze genomineerden krijgen de gelegenheid om hun inzending persoonlijk aan de jury toe te lichten. Na deze gesprekken hakt de jury uiteindelijk de knoop door en kiest de winnaar. De genomineerden worden zo snel mogelijk bekend gemaakt.
De winnaar van de Agribusiness Award wordt bekendgemaakt op het Nationaal Economisch Landbouwcongres van Boerenbusiness op 18 december in Amersfoort. Hiervoor zijn nog kaarten beschikbaar. Ook wordt hier de Impact Award uitgereikt aan de persoon die dit jaar de meeste impact heeft gerealiseerd in het presenteren en representeren van de Nederlandse agrarische sector. Hiervoor kan je tot 15 november kandidaten aanmelden. Klik dan hier.
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.