Vion gaat de deelnemers van de eerste editie van de 'Tour de Dumoulin', het evenement van de Nederlandse wielertopper Tom Dumoulin, van vleeswaren voorzien. Als foodpartner van het evenement zegt Vion het belang van een gebalanceerde en gezonde levensstijl te willen benadrukken.
Vanuit zijn liefde voor het wielrennen en de ontwikkeling van de jeugd heef Tom Dumoulin, de beste wielrenner van Nederland en winnaar van de Ronde van Italië in 2917, het initiatief genomen tot Tour de Dumoulin. Het evenement vindt plaats op 6 oktober met start en finish op de Markt in Maastricht. Er is een programma voor de jeugd (tot 14 jaar) en een toertocht (vanaf 15 jaar) van 75, 125 en 175 kilometer over uitdagende routes die Dumoulin zelf heeft samengesteld.
De deelnemers aan het jeugdprogramma krijgen een gezond ontbijt en lunch met vleesproducten van het biologische merk De Groene Weg. De toertochtrijders krijgen na afloop een lunch met biologische vleesproducten voorgeschoteld. “Goede eiwitten in de voeding zijn tenslotte cruciaal”, stelt Dumoulin.
Wielrennen als inspiratie
De wielrenner wil met het organiseren van de het evenement deelnemers inspireren tot bewegen, het volgen van een gezonde levensstijl en bijdragen aan sportieve ambities en groei. Die gedachte sluit volgens Vion goed aan bij het bedrijf en haar klanten. “Wielrennen is een grote sport in Nederland en geeft inspiratie om mensen meer en met plezier te laten bewegen en gezond eten draagt daar aan bij. Samen maken we ons hard voor een sportieve toekomst voor iedereen”, aldus Nancy Aschman, directeur Communicatie en Duurzaamheid van Vion.
De ondertekening van het partnership vond plaats bij boerderij van Karsveld in het Limburgse Gulpen. De boerderij werkt al vier generaties samen met Vion en werd in 2016 uitgeroepen tot een van de 10 meest duurzame stallen op het gebied van dierenwelzijn, natuur en milieu in Nederland.
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.
Dit is een reactie op het Boerenbusiness artikel:
[url=http://www.boerenbusiness.nl/artikel/10883879/vion-laat-tour-de-dumoulin-op-vlees-draaien]Vion laat Tour de Dumoulin op vlees draaien[/url]