Diervoerfabrikant De Heus zet voet in Indonesië. Het bedrijf laat weten het Indonesische diervoederbedrijf Universal Agri Bisnisindo over te nemen. Deze 'strategische entree' is in lijn met de strategie om de positie in Azië verder te versterken.
De Heus verwacht dat de vraag naar dierlijke eiwitten in Zuidoost-Azië de komende jaren fors zal groeien; als gevolg van de groei van het inkomen, de bevolkingsgroei en de verandering van consumentenvoorkeuren. "De verwachting is dat de omvang van de diervoedermarkt zal stijgen van 19 miljoen ton naar 22 miljoen ton in 2022", aldus het bedrijf.
Ideale basis
"Met een jaarvolume van 300.000 ton in pluimvee-, vis- en garnalenvoer vormt Universal voor De Heus een ideale basis om een toonaangevende marktpositie in Indonesië op te bouwen", aldus Koen de Heus, CEO van Koninklijke de Heus.
De overname is niet de eerste stap voor het bedrijf in Zuidoost-Azië. In 2009 lijfde De Heus een diervoederbedrijf in Vietnam in. Anno 2018 behoort De Heus, met 8 fabrieken strategisch verspreid over het land, tot de top 3 bedrijven in de Vietnamese diervoederindustrie.
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.