Tussen de reguliere pakken melk staat binnenkort in de schappen van de Amerikaanse supermarkten ook een pak melk van…Coca-Cola! Het Amerikaanse bedrijf, dat vooral bekend is om zijn frisdrank, gaat een eigen melkmerk, genaamd Fairlife, introduceren. Dat maakte Sandy Douglas, president van Coca-Cola Noord Amerika, bekend op een congres van de zakenbank Morgan Stanley. Volgende maand staat de cola-melk in de schappen.
Coca-Cola zegt dat Fairlife-melk 30 procent minder suiker en 50 procent meer proteïne en calcium zal bevatten vergeleken met de melk van andere producenten. Hoewel een pak Coca Cola-melk het dubbele van de prijs van een pak van andere merken zal kosten, verwacht het bedrijf dat het nieuwe product zo populair zal zijn, dat het Coca Cola bakken vol met geld zal bezorgen.
Dat zal overigens niet meteen gebeuren, Coca Cola gaat eerst fors investeren in de eigen melkmerk. Het bedrijf verwijst daarbij naar de ervaringen met Simply, de naam voor premium brand vruchtsappen van Coca-Cola. Ook daar investeerde het bedrijf eerst fors in de merknaam waarna, na enige jaren, uitstekende resultaten volgden.
Wie een pak cola-melk wil proberen, zal daarvoor naar de VS moeten. Coca-Cola is voorlopig niet van plan cola-melk buiten de VS aan de man te brengen. Dat hangt waarschijnlijk samen met het fiasco met flessenwater. Coca-Cola heeft enkele jaren geleden geprobeerd flessenwater te verkopen, onder meer in Groot-Brittannië. Het werd echter geen succes.
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.