Aardappelteler Arwin Bos uit Nieuw Vennep in de Haarlemmermeerpolder is er stil van. Zijn actie om Agria aardappels (grote maat) in zakken van 20 kilo voor €15,- te koop aan te bieden loopt als een trein.
Auto’s rijden af en aan, meldt hij op social media. Sinds Bos gisteren het aanbod plaatste op Facebook (onder de naam Aardappelboer) is het bericht 888 keer gedeeld en zijn er tienduizenden consumenten bereikt.
Tekort in supermarkten
Bos bood zijn aardappels gisteren via social media te koop aan omdat een grote voorraad voor de horeca nu geen bestemming meer heeft. “In veel supermarkten zijn de aardappels op en 1+1=2! Vanaf heden verkopen wij daarom onze aardappels voor een mooie prijs voor iedereen die dat wil”, luidt de toelichting bij de gisteren geplaatste oproep.
Betalen kan door gepast in een doos geld te deponeren of door via een QR code met de mobiele telefoon door gebruik te maken van de app ‘Tikkie’. “Als er niemand aanwezig mag de consument zichzelf helpen. Alles in vertrouwen”, schrijft Bos.
Zijn gebruiksadvies: de Agria is een licht kruimige aardappel om te koken. Hiernaast is deze aardappel bijzonder geschikt om op te bakken of om heerlijke frietjes van te maken.
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.
Dit is een reactie op het Boerenbusiness artikel:
[url=http://www.boerenbusiness.nl/akkerbouw/artikel/10886241/aardappelverkoop-via-social-media-gat-in-markt]Aardappelverkoop via social media gat in markt[/url]