RMA-Techniek heeft het SolEye product overgenomen van Solentum. Met de SolEye is het mogelijk om de kleur van de bakkwaliteit van frites digitaal en objectief te beoordelen.
"Als RMA-Techniek zijn wij blij om de SolEye aan ons productportfolio toe te mogen voegen", zegt Michel Remijn directeur en oprichter van RMA-Techniek. "Ons doel is om alles op het gebied van keuren en bemonsteren van aardappelen te kunnen aanbieden." Ook HZPC is verheugd met de overname, zegt Herman Verveld commercieel directeur van HZPC in het bericht. "Met RMA-Technieks productkennis en service worden bestaande klanten en relaties optimaal bediend. Bovendien wordt het gebruik en de ontwikkeling van de SolEye verder uitgebouwd."
Solentum is een voormalig onderdeel van HZPC Holding waarvan de coöperatie eerder dit jaar afscheid nam. Het Oostenrijkse Pessl Instruments heeft toen een deel van het productportfolio overgenomen.
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.