Boerenbusiness.nl heeft vanaf vandaag (6 mei) een zus: Foodbusiness.nl. Foodbusiness.nl is hét nieuwe business-to-business kanaal voor de professionele ondernemers in de Nederlandse en internationale foodsector.
Boerenbusiness focust zich op financieel-economische informatie voor agrarische ondernemers en de agribusiness in de melkveehouderij, akkerbouw en varkenshouderij. Foodbusiness heeft het vizier gericht op de schakels verder in de foodketen tot de consument. Met zakelijk inspirerende informatie uit binnen- en buitenland wil Foodbusiness de ondernemers en ambitieuze deelnemers in de foodsector van dienst zijn.
Op Foodbusiness vind je onder meer marktanalyses, achtergronden over trends en innovaties, beschouwingen over de financiële presentaties van foodconcerns, interviews met CEO's en andere toonaangevende managers over hun drijfveren, portretten van ambitieuze startups die de foodsector willen bestormen en columns van uiteenlopende spelers in de foodketen.
En niet te vergeten: veel marktdata in de vorm van de laatste koersen van de aandelenbeurzen en een overzicht van de grondstofnoteringen. In artikelen, podcasts en video's, dus je kan Foodbusiness lezen,horen en bekijken.
Informeren én inspireren
Foodbusiness.nl is een initiatief van DCA MultiMedia. "Het ontwikkelen van Foodbusiness is voor ons na Boerenbusiness een logische volgende stap in de foodchain", vertelt Eric de Lijster, hoofdredacteur van Foodbusiness.nl. "We kijken er naar uit om onze bezoekers te informeren en te inspireren over alle ontwikkelingen in deze ondernemende en vooruitstrevende bedrijfstak. We streven ernaar op hun dagmenu te komen voor het stillen van hun honger naar relevante informatie. Feiten en inzichten die op dagelijkse basis helpen bij met nemen van strategische beslissingen."
Kimberly Bakker, contentcoördinator van Foodbusiness.nl, merkt in de praktijk dat er veel interesse is voor zo'n business-to-business-platform. "Veel mediapartijen in de foodsector richten zich op de consument. Dat is voor bijvoorbeeld een startup niet altijd de juiste weg. Zij willen hun verhaal vertellen aan andere ondernemers. Wie weet zit er een samenwerking in het vat."
Bovendien ziet Bakker de combinatie van food en business als uniek. "Over een nieuw product wordt snel geschreven, maar de achtergrond ontbreekt dan vaak in mijn ogen. Waar komen de grondstoffen vandaan? Heeft het potentie? Wat is het verdienmodel? Dat zijn vragen waar we op foodbusiness.nl wel antwoord op willen geven."
Hoewel Boerenbusiness en Foodbusiness en klein deel van de artikelen met elkaar gaan delen, is de informatiestroom op beide websites zo veel als mogelijk gescheiden. "Zo wordt elke doelgroep zo optimaal mogelijk geïnformeerd over de financiële en marktontwikkelingen die voor hen van belang zijn", laat De Lijster. "Wil je een boeiend zakelijk overzicht van de ontwikkelingen in de agri- en foodbusiness, dan is het wijs zowel Boerenbusiness als Foodbusiness op je dagmenu te plaatsen."
Benieuwd? Neem dan direct een kijkje op Foodbusiness.nl
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.