Dat de coronacrisis niet alleen verliezers kent, bewijst maaltijdboxbezorger Hello Fresh. Het bedrijf zag de omzet in het afgelopen kwartaal wederom flink stijgen. Het aantal bestellingen laat daarnaast een ruime verdubbeling zien.
Eén van de gevolgen van de coronacrisis is dat mensen minder buiten de deur eten. Er wordt meer thuis gekookt en dat merken ze ook bij Hello Fresh. De leverancier van maaltijdboxen zag het aantal bestellingen in het derde kwartaal van 2020 stijgen naar een record van 19,49 miljoen. Dat is een ruime verdubbeling ten opzichte van 2019. Toen telde Hello Fresh in hetzelfde kwartaal 9,11 miljoen bestellingen.
Omzet groeit 120%
Die bestellingen waren in 2019 nog afkomstig van 2,61 miljoen klanten. In het derde kwartaal van dit jaar was dat aantal gestegen naar 5 miljoen klanten. Hierdoor verdubbelde ook de omzet van Hello Fresh in het derde kwartaal ruimschoots. Deze kwam uit op €970,2 miljoen en dat betekent een groei van 120%.
Volgens de CEO van het bedrijf, Dominik Richter, heeft de coronacrisis de trend om meer thuis te koken versneld. "Wij verwachten dat de trend zich voortzet. Consumenten blijven vertrouwen op de onlinemogelijkheden om maaltijden en ingrediënten thuis te laten bezorgen. Ook blijven velen thuis werken en zo ook meer maaltijden thuis eten."
Prognose naar boven bijgesteld
Om die reden heeft Hello Fresh de prognose voor 2020 inmiddels voor de derde keer dit jaar naar boven bijgesteld. Het bedrijf rekent inmiddels op een omzetgroei tussen de 95% en 105%. Eerder werd nog uitgegaan van een stijging tussen de 75% en 95%, maar de eerste resultaten van het vierde kwartaal tonen aan dat de stijgende trend doorzet.
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.