Infoplaza, het bedrijf achter Buienalarm en Weerplaza, neemt Weeronline per direct over. Met de overname van Weeronline wordt Infoplaza - naar eigen zeggen - het grootste weerplatform van de Benelux.
Maandelijks maken meer dan 10 miljoen mensen en bedrijven gebruik van de weerberichten op de verschillende sites en apps van Infoplaza. Daarnaast voorziet Infoplaza ongeveer 90% van de Nederlandse media van weerinformatie.
'Platforms krachtiger maken'
"De overname van Weeronline is een belangrijke strategische stap in het realiseren van de ambities. Weeronline heeft een gebruikersvriendelijke site en heldere apps. Infoplaza heeft geavanceerde weertechnologie. Wij willen deze onderdelen met elkaar combineren en zo de platforms nog krachtiger maken", aldus René Westening, medeoprichter en DGA van Infoplaza.
Het is niet bekendgemaakt hoeveel Infoplaza betaalt voor Weeronline. Wel is duidelijk dat investeringsmaatschappij Bolster financiële steun heeft geboden in de overname van Weeronline. In ruil daarvoor krijgt de maatschappij een belang van 42,5% in Infoplaza.
Agroweer werkt samen met Infoplaza
Ook Agroweer, het toonaangevende weerplatform voor agrarisch ondernemers op Boerenbusiness, is afgelopen jaar een samenwerking aangegaan met Infoplaza. Agroweer geeft per perceel de specifieke weerdata en landbouwkundige adviezen; voorbeelden daarvan zijn het effect van de bespuitingen, de ziektedruk in een teelt en de effectiviteit van diverse werkzaamheden als kunstmest strooien of gras inkuilen. Alle data wordt gegeven voor zowel de huidige als komende weersomstandigheden.
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.