Dacom Farm Intelligence gaat namens haar platform Boer&Bunder vanaf 1 juli 2020 een samenwerking aan met DCA Multimedia. Hiermee ontstaat een combinatie tussen het platform dat agrarische open data visualiseert (Boer&Bunder) en het mediaplatform dat dagelijks agrarisch nieuws levert aan boeren en agribusiness (Boerenbusiness).
Met Boer&Bunder weet je alles over percelen. De applicatie geeft relevante informatie zoals hoogte-indeling, beteelbare oppervlakte, ligging en gewasrotatie over 1.877.434 hectare landbouwgrond in Nederland. Deze informatie kan op perceels- en landelijk niveau worden bekeken en kan gemakkelijk gedeeld worden via WhatsApp of e-mail.
Samen met DCA Multimedia gaat Dacom deze data omzetten naar relevante content welke uitsluitend gepubliceerd zal worden op het online platform Boerenbusiness. Lud Uitdewilligen, Business Developer bij Dacom, laat in de verklaring weten: "We zijn allebei sterk gericht op online. Door de samenwerking met DCA Multimedia gaan we analyses van perceelsdata uit Boer&Bunder nu duiden en omzetten in relevant nieuws voor toekomstgerichte boeren en loonwerkers. Het is deze doelgroep waar we Boer&Bunder altijd voor hebben gebouwd'.
Betere beslissingen
Tim Vrolijk, adjunct-directeur van DCA Multimedia, vult aan: "Door de analyses van Dacom te combineren met de actualiteit van Boerenbusiness kunnen we de ontwikkelingen en trends uit de markt beter onderbouwen met data. Deze inzichten kunnen leiden tot betere beslissingen en rendement voor boeren en agribusiness."
Naast de genoemde samenwerking hebben DCA en Dacom afgesproken om nader te gaan samenwerken op het gebied van benchmarking en intelligent farming. Door data van Dacom uit Boer&Bunder te combineren met de marktdata van onderdeel DCA-Markets is het mogelijk om scenario-analyses te doen en daarmee boeren te ondersteunen in het maken van beslissingen.
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.