malgosia janicka / Shutterstock.com

Nieuws Marketing

Neem voorbeeld aan promotie Duitse producten

4 Juni 2020 - Erik Colenbrander - 4 reacties

Duitse boeren weten op een slimme manier het verhaal achter hun product te vermarkten. Regionale herkomst en duurzaamheid spelen een grote rol. Er gaat ook veel geld in om.

Dat zegt Kirsten Peeters, landbouwattaché in Duitsland, tegenover Agroberichten Buitenland. Het is haar kerntaak om mensen, bedrijven, organisaties en overheden in Nederland en Duitsland met elkaar te verbinden.

Onderscheid en parallellen
Volgens Peeters zijn de Duitse en Nederlandse agrofoodsectoren in velerlei opzicht vergelijkbaar. Transparantie in de voedselketen en kringlooplandbouw staan ook in Duitsland hoog in het vaandel. Evenals de digitalisering en de aandacht voor dierenwelzijn, waarin vergelijkbare ontwikkelingen in beide landen plaatsvinden. Maar de Nederlandse landbouw kan leren van de markt-en promotie strategieën voor voedsel uit de eigen regio die de Duitsers met succes hanteren.

Bewondering en kritiek
Peeters zegt dat de Duitsers aan de ene kant bewondering hebben voor de Nederlandse landbouw. Ze noemt het Beter Leven keurmerk als voorbeeld van een succesvolle benadering waar de Duitsers jaloers op zijn. Maar aan de andere kant vragen ze zich af hoe een klein land de tweede exporteur van land-en tuinbouw producten ter wereld kan zijn. "Die topproductie moet toch ten koste gaan van het milieu?"

Heb je een tip, suggestie of opmerking naar aanleiding van dit artikel? Laat het ons weten
Regenradar
Powered by Agroweer
Reacties
4 reacties
hans 4 Juni 2020
Dit is een reactie op het Boerenbusiness artikel:
[url=https://www.boerenbusiness.nl/financieel/artikel/10887629/neem-voorbeeld-aan-promotie-duitse-producten]Neem voorbeeld aan promotie Duitse producten[/url]
Het verhaaltje van

"Kirsten Peeters, landbouwattaché in Duitsland, Agroberichten buitenland. Het is haar kerntaak om mensen, bedrijven, organisaties en overheden in Nederland en Duitsland met elkaar te verbinden"

laat precies zien dat burgers, nederlands, duits, of waar dan ook niets weten van landbouw, productie of wat men in winkels kan kopen.

" hoe een klein land (Nederland) de tweede exporteur van land-en tuinbouw producten ter wereld kan zijn. "Die topproductie moet toch ten koste gaan van het milieu?".
Onnozelheid ten top!
Student 4 Juni 2020
Wie verdient er aan deze export? De agrarische sector is altijd bang om in te moeten leveren maar het is de toeleverende en verwerkende industrie die de klap krijgt als het gedwongen krimp wordt. Gemiddelde boer wordt er niet minder van als er een hoop collegas stoppen.
hans 4 Juni 2020
Daarom student, gaan de door jou vermelde industrien mhv onze RABO hun belangen in het buitenland vergroten. Nederlandse boeren bedankt, U kunt wel gaan.
peer 4 Juni 2020
duitsers kopen goed spul en wat het kost betaald men er voor de holander koopt goedkoop en of het lekker is of goed zal hem een zorg zijn
U kunt niet meer reageren.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief

Schrijf je in en ontvang elke dag het laatste nieuws in je inbox

Bel met onze klantenservice 0320 - 269 528

of mail naar support@boerenbusiness.nl

wil je ons volgen?

Ontvang onze gratis Nieuwsbrief

Elke dag actuele marktinformatie in je inbox

Aanmelden